Åsiktsinlägg

"Det är okej att vara rädd.
Om man kallar sig själv "hoppryttare" så antar dom flesta jaha hon/han hoppar högt. Men bara för att man är lite rädd när man kommer upp i höjder så kan man inte bli kallad "hoppryttare" utan då är man allround? Förra vintern följde jag med min kompis till Hofors för hon skulle tävla och då stod 3 tjejer och kollade på framridningen, tävlingen var typ en "vinterspecial" och man kunde hoppa LD-10 och uppåt , så var det en super söt tjej med en söt B ponny som hoppade fram till LD-10 och så står tjejerna och fnittrar så jag går lite närmare och låtsas knäppa kort på framridningen med min systemkamera så jag ska höra vad dom sa.
Tjej 1: Asså hon kan inte rida, hon hoppar ju bara lågt ju.
Tjej 2: Mena, hon kallar sig själv för hoppryttare?
Tjej: 3 Knappast, hennes ponny hoppar ju fult!
 
Sen babblade dom på om det, jag blev nästan så sur att jag ville gå dit och säga till. Varför kan man inte vara hoppryttare för att man hoppar lågt? Är man inte dressyrryttare om man inte tävlar or what? Varför accepterar man inte att vissa hoppar lågt och vissa hoppar högre. Hennes ponny kanske har en skada och bara får hoppa lågt eller så kanske hon var "höjd" rädd. Sånna saker gör mig irriterad." http://www.ponyp.blogg.se
 
Bra och fyndigt åsiktsinlägg! Tack för tipset Wilma (har du någon blogg) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin