I helgen hittades en häst död i sin hage i Väderstad.

Hästen som hittades hade ett stort, öppet sår i huvudet.

Det var när ägaren skulle titta till hästarna på söndagens kväll som hästen hittades död. Detta berättar Corren. Djuret hade ett stort, öppet sår i huvudet som enligt anmälan såg ut att ha utförts med ett vasst föremål. Händelsen är polisanmäld som både skadegörelse och djurplågeri.

När jag läser detta håller jag nästan på att spy för jag kan inte FÖRSTÅ hur man kan göra något så elakt mot ett oskyldigt djur.
Detta är det värsta jag vet.
Djurplågeri.
Det och krig. För mig ligger detta på samma nivå.
Låg, RIKTIGT låg nivå.
 
Jag vet, det är lika hemskt när det görs mot människor, nästan. Jag tycker det är värre när det är mot djur för vissa behandlar djur så himla respektlöst, som om de är helt pukade.
Visst, djur är inte lika intiligensa som människan men jag tycker mer synd om djuren. Vad ska dem göra i försvar om en människa kommer och bankar något vasst i deras huvud så att dem dör?
Usch.
Jag tycker att djurplågeri, det är så hemskt och äckligt och fult. 
Nej fy! Det är det VÄRSTA jag vet. Jag kan knapt tänka på det. BLÄBLÄBLÄ!!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin