Bra åsiktsinlägg om Elaka Kommentarer

"...Jag hittade denna på Barrys blogg, och självklart var jag tvungen att dela med mig! 



Jag tycker bilden talar för sig själv. Det här med att kränka folk på internet har blivit en stor hitt. Det har blivit väldigt mycket vanligare att kränka någon på internet, än att säga det rakt framför näsan på personen. Jag är en sådan person som defintivt inte kränker ner någon via internet, jag står för mina åsikter och det ska man göra. "Du är aldrig anonym på internet, även om du tror det". När man får en elak kommentar på internet, så ska den gå rakt igenom huvudet, man ska inte ta åt sig. Det kan vara vilken idiot som helst som suttit och skrivit den, en snorunge på 10 år, en kaxig 14 åring med mycket luft, en omogen 17 åring, en 25 åring som inte har mer vett i huvudet. Förstår ni vad jag menar? 

Det finns så många personer i denna värld som inte har modet att stå för vad dem säger, inte vågar säga det framför näsan på personen, nää utan måste sätta sig bakom datorskärmen och leka cool. Innerst inne så vet man med 99% att personen är helt klart avundsjuk, tydligen kan dem inte komma upp i din nivå. Var glad för det!! Även om man har tävlingshäst, eller bara en skogsmulle så är alla lika värda. 

Alla rider inte lika bra, man kan aldrig rida bäst! Träning ger färdighet, och precis som många säger "precis när jag snart ska dö, det är nu jag har lärt mig allt om hästar, kan rida som bäst", då är man ca 70-80 år. Man kommer aldrig rida perfekt, aldrig. Det finns ingen möjlighet, för det finns sådana småsaker som sitter i ryggraden som inte går att bota.

För min del skiter jag ett stycke i deras omogna kommentarer om de lyckas ramla in. Självklart kan man ge kritik som "Det ser lite flängigt ut, dina händer är lite höga. Du kanske ska göra si och så där för att det ska bli bättre". WOW någon som har fattat poängen, ge kritik, ge tips och stå för dem! Och framför allt, man kan aldrig se ordentligt på varken bilder eller film, självklart ser man en del på film. Men man ska aldrig kommentera en massa fel på en bild, det kan vara en ögonblicksbild, en bild kan bli så helt fel. Man ser bäst i verkligheten. Tänk på det, kommentera inte en massa fult som du egentligen inte har en blekaste aning om.

De personer som vågar stå för dem är, vågar kommentera med kritik, tips. Vågar komma fram och säga vad de tycker framför näsan, de är de personer som kallas MOGNA. Resten är bara sådana avundsjuka internet snorvalpar som inte vågar, inte har modet i sig.

Jag hoppas många har läst och tagit åt sig, för skit i alla de kommentarer som ramlar inte som inte är mogna alls, de är så ointressanta. Bara ta bort dem, låtsats som de aldrig ramlat in på bloggen. Stå upp för den du är ändå och det gör allting så mycket bättre. Ha lite skinn på näsan, det är allt som behövs!
/Rebecca..."
Skrivet av http://jumpingqueens.blogg.se
 
Tack för tipset Hanna (utan blogg?)
 

Kommentarer
Postat av: Johanna Rosvall

Hhehe vet inte om ni fick mitt svar, men failbild nr 3 eller 4 kan ni få ta ;) http://johannarosvalls.blogg.se/2012/june/failbilder.html
Och http://granaryttarna.blogg.se/ och http://topponys.blogg.se/ kan ni kanske skriva om :D kramis!

2012-06-23 @ 12:05:06
URL: http://johannarosvalls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin