Lina svarar på en från om när man ska köpa häst

När kan man köpa/hyra häst?

När tycker ni att man kan köpa / hyra häst? 
 
Den frågan dök upp nu i samband med mitt hästköp, och nu tänkte då jag Lina svara på den  Vi har bestämt oss för att köpa häst efter minst 2 år av fundering, jag har ju alltid velat haft häst men mina föräldrar har stoppat mig, och nu vill jag faktist tacka för det, för jag har fått leva ett riktigt "liv utan häst" också, men jag känner att jag har tiden för en häst och tiden med häst skulle bli tio gånger bättre än utan.
Jag har själv räknat på hur mycket det kostar, jag har tagit initativ för stallplats osv och visat mina föräldrar att jag kan ta ansvar, sedan så har jag även satsat på skolan hela sjuan vilket har gjort att jag har visat att jag klarar skolan, så varför inte en häst?
Även om man själv är säker på att man vill köpa häst, bli inte förbannad om dina föräldrar säger nej, även om du kanske tycker att det finns möjlighet så har ju dom antagligen mer kunskap om vad du klarar eller inte (missförstå mig inte nu!) så istället för att skrika på varandra som inte leder nånstans, argumentera fram och visa vad du fått fram av dina sökningar. 
 
Jag tycker att man kan köpa häst när man känner sig 100% säker på att man inte ledsnar efter ett år, och att man har stor kunskap om riskerna med att äga en häst, att det inte är som att rida på ridskola och att man vet vilket jäkla anvsvar man får. Om en häst blir halt på en ridskola så är det bara att byta häst, blir din egna halt så blir det vetrinärbesök och såklart massor av pengar som försvinner.
Räkna på det, på tidsmässigt och pengamässigt och visa dina föräldrar, och låt dina föräldrar tänka lite, hehe  Mina föräldrar tänkte ju i flera år, dock fick jag veta det först idag och mina föräldrar sa att "Vi kände att det var dags". 
Så det jag tycker är att man kan köpa häst när man känner sig redo med både pengar, skola, kunskap osv. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin