Maja och Malin svarar på frågestunden!

Anonym
Vilket program gör ni era designer i ?
Hur gamla är ni och era hästar?
Vad är era mål för 2012?
Känner ni Linn Strelin?
Finns det någon häst ni saknar?
Maja , Kan inte du filma ditt stall med ?

Några frågor!
eran blogg ÄGER!! :D <3

Maja: 
- Photoshop cs5 och cs6 ! :) 
- Castanje är 6 nu i år! 
- Hmm .. mitt mål är nog att få börja komma ut och tävla och nolla minst 80 ^^ men gör inte så mycket om vi klarar det för huvudsaken är ju att man ska ha kul! :D 
- Känner och känner haha nää inte direkt .. snackat med henne några gånger och kan säga att hon är en riktigt schysst tjej! :) 
- Absolut! kan göra ett inlägg om dom 2 någon dag! :) 
- Vet ej om jag får det! men om jag vågar fråga så kanske jag gör det ;D
haha tackar :D  

Malin:
- Det är snälla älskade underbara Maja som fixar det!
- Chania är 11år och Candie är 4år
- Mitt mål med Chania är att starta en dressyrtävling med bra resultat och kvala/starta MSVB! Candie hoppas jag väl att nolla LD LC men det är jag 100% säker att han klarar, ponnyn kommer gå långt!
- Nej
- Ja, tre stycken, sjukligt mycket! Säger som Maja kan göra ett inlägg någon dag, men det kommer bli jättesvårt att korta ner det till en ”läslig” varition.
-Tack! :D

 

Therese – Mamma till Casper :) 
Vad har du/ni för intressen förutom hästar ? 

Maja:
- Datorer ! :)  

Malin:
- Sång, om jag inte skulle gått häst skulle jag gått sånggymnasium och fortsatt med det! :)

 

Ebba 
Hur fick ni era hästar? Tycker ni de sköter sig för tillfället? :)

Maja:
- Castanje fick jag av att jag började rida hans mamma då han va en liten ungponny ingen vågade hantera (han va GALEN!) och jag kände att det fanns något där jag ville ha så jag gjorde allt jag kunde för att få han lita på mig och sluta vara elak och farlig mot andra för inte ens hans ägare vågade hantera han! ;s jag lyckades komma så långt att jag kunde börja rida in han och har har ridit han i 2-3 år nu (har blivit super duktig!) och för ca 1år sedan tog jag hem honom på foder ! :) väntar på att köpas om allt går rätt till :) Måste även tillägga att denna hästen har blivit en heeelt annan häst vilket nog malin kan hålla med om men det har krävts mycket blod , svett  , tårar och långa nätter på akuten men det va allt värt det för att få den hästen jag har i dag! :)  

- Han sköter sig så fint så men självklart som vilken annan unghäst som helst ska han hålla på att testa  och busa ! :) ser gärna spöken och ta några bocksprång men förstår även att jag säger nej så är det nej ! :)

Malin:
- Jag fick min häst genom ett misstag egentligen. Chania köpte vi ett tag efter Zadoks bortgång. Hon sköter sig fint, men man får ju inte glömma att hon är ett sto ;)

 

sandra
Vad tycker era föräldrar om att ni bloggar brukar dom säga något om er eller något ni inte ska blogga om ? :) 

Maja:
- Mamma tycker väll mest bara att de är roligt men brukar även påminna mig att inte provocera så mycket (vilket jag kan vara expert på haha) och sen att jag måste tänka på vad jag skriver ! :)

Malin:
- Dom tycker det är kul, men jag tror inte att dom fattar så mycket vad det handlar om!

 

Ninni
Hur högt har ni tävlat?
Bästa tävlingsminne?
Vad gör era hästar speciella? :)

Maja:
- Har tävlat upp till LB ! :) 
- När jag kom 4:a med min ponny som jag red innan! ^^
- Hmm det som gör Castanje speciell för mig är hela hans historia och utveckling! :)  

Malin:
- Upp til LA+5 105 hoppning med Chania (c-ponny), LC dressyr.
- När jag nollade min första LA som hon inte gjorde med föregående ryttare och när jag vann min första tävling med Channi LC i laxacupen 2011, eller när vi vann en regional Lb med 15sek
- Channi speciell?! Du det räcker att se den ponnyn så förstår du vad jag menar.Egen vilja till 100% och gör precis som hon själv tycker och tänker, riktigt jävlig är hon. Men snäll!! Väldigt stor personlighet för en häst och hon är mycket smart, mycket smartare än de flesta andra hästarna.. sjukt asso!

 

Edit Lundgren 
Har ni några mål? alltså typ sm eller så? :P 

Maja:
- Att komma ut och tävla och nolla minst 80cm men är inget krav för det viktigaste är att vi ska ha roligt tycker jag! :) och Castanje har ju bara tävlat en dressyr och en hopptävling innan på klubbnivå så! :)

Malin: 
- Jo självklart har jag ett långsiktigt (orimligt för mig men inte för Chania) att tävla SM, ifall jag sätter ett sånt stort mål så kommer jag inte nå det men jag kommer att komma en bra bit på vägen ;) Kortsiktigt att nolla / vinna LA och innan 2012 är över ska jag starta MSVB och förhoppningsvis sätta en nolla!

 

FIA – TEAM EQUIPE
Varför heter ni just TEAMJUMPERS?

Hur kom du, Maja, på att starta Jump With Style?

// FIA – TEAM EQUIPE
http://www.teamequipe.blogg.se

Maja:
- Hmm jadu en bra fråga! :D nä men båda älskar ju hoppning och jag och malin har ju känt varandra i hur många år det nu är så vi är som ett team + vi är ju ett team med hästen ;)
- En höst kväll när jag satt och hade tråkigt i photoshop så fick jag fram min logga och min pojkvän kröp upp i sängen åh kollade och sa att jag borde göra något av de så letade upp en sida att sälja sina kläder på för att se om de va någon intresserad vilket det va ! många fler än vad jag trodde haha mamma va på mig om att jag skulle starta företag men jag började nojja över skolan för jag va rädd att inte klara av båda men det har gått helt ok! :D i vintras/våras så registrerade vi företaget så nu är det mitt företag ! :)
hoppas ni gillar den nya kollektion som ska komma med hästsaker och så med ! ^^

en liten sneekpeek från min skiss .. (


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin