Nellie - Aw sporthorses

"Jag fick en förfrågan av Anna att komma ner & få uppleva AW sporthorses valfri vecka i sommar. Jag visste svagt var det var för ngt & hade lite kompisar som vart där innan. Jag kikade in på deras hemsida för att kolla upp vad det var för ngt.

Jag valde v 25 för att det passade bäst i min tävlingsperiod. Kul att kunna kika in för att se vilka som bokade samma vecka & namnen på dom. Inte många jag kände igen, men många som kontaktade mig att ”vi ska på samma läger”

Detta är inget ridläger, det är ett TRÄNINGSLÄGER. Grymt upplägg med BRA tränare. Finns A, B & C camp beroende på vilken nivå man ligger på tränings/tävlingsmässigt. Jag valde A camp som är LA / MSV höjd. Vi fick äran att hoppa på en av sveriges största utomhus banor med världens finaste underlag. Man behöver inte ha egen häst på lägret. Alla dagar var noggrant upp specade med träning för oss själva, som jogga, yoga & balett. Allt för att man ska ha kolla på sin kropp & sin egen fysik typ. Vi tränade 2 pass/ dag i hoppning & markarbete. Jag gillade Stefan Sjögren otroligt mycket. RAKT PÅ SAK & tog fram det bästa, men även var ärlig med mina & ponnyns brister. Även Maria Gretzer tränade vi för & hon var petig om nåt ! Hoppade terrängbana med Ann Hassö & fick även lära oss av en proffesionell banbyggare Fredrik Malm, hur man skall tänka & teori bakom att bygga en bana.

Vi spelade golf & åkte till stranden & grillade & åkte badring efter motorbåt.

Hela stället på skyrup är i TOPP kvalitee på allt. Man äter i en fin resteaurang & bor i fräscha salar eller stugor. Ledarna är bra & informerar på ett bra sätt vad som skall göras & på vilket sätt. Anna W som äger stället är proffsig & jag gillade henne skarpt.

Jag åkte därifrån som en bättre ryttare helt klart.

* allt är noga planerat på ett tidsschema för dig & din ponny

* bästa tränarna för just din nivå

* ett ställe som måste upplevas

* man hittar vänner för livet

* man knyter band med sin ponny

* ett ställe man vill återvända till

Jag tycker om när det är uppstyrt & allt är noga planerat. Det är det verkligen på AW sportscamp. Inga timmar som man bara flyter omkring, utan man är där för att träna sig själv & sin ponny. Jag skulle LÄTT utan att tveka åka tillbaka med elvis 1 vecka denna sommaren, så UNDERBART kul var det. Nästa sommar planeras att återvända igen med Elvis.

Skall ni på ett träningsläger & VILL utvecklas & inte bara uppleva ”ridläger” åk till skyrup till AW. LÄTT värt varenda minut & varenda krona.

Tack SNÄLLA ANNA W för att jag fick uppleva AW sportscamp denna sommaren, jag kommer GÄRNA tillbaka. "

 

 

 

 

 

 - Källa

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin