Tova är på fiholm

Just nu värkar tova inte vara hemma. Hon värkar vara på fiholm och rider där..? Någon som vet?? Hon är med Philippa och Lydia som vi förstått. Här under skriver Tova om sina 3 senaste ridpass!
 
"Igår på eftermiddagen så red jag fram Renaldo åt Philippa igen (vi har bestämt att vi gör så, att jag rider fram honom och sedan rider hon). Minns inte alls mycket från det här passet förutom att jag skrittade och travade utan krav, galopperade lite men då bråkade han sjukt mycket så nöjde mig efter att han hade galopperat ett varv utan att byta galopp eller bocka!

I morse skulle Philippa och Lydia hoppa men jag red iallafall fram Renaldo. I galoppen bråkade han lite först men det var bara att driva på så gav han sig och blev fin. Brydde mig inte om formen utan bara att han skulle vara framme för skänkeln. Sedan tog jag ett litet språng över ett kryss på kanske 50 cm, inget högt alltså. Hade hört från innan att han kunde springa förbi hindret och bråka så jag ramade in honom ordentligt och han skötte sig finfint! Duktig pålle. Sedan så satte jag mig och tittade på när dom hoppade, sedan när jag trodde dom hade hoppat klart så kom Lydia fram och sa att jag kunde få hoppa några språng med Penny!
Hoppade en kombination vilket gick jättebra och sedan hoppade jag en linje med två hinder på böjt spår och det gick lika bra. Penny var verkligen rolig att hoppa och pigg var hon också, haha, men det var bara kul. Sedan nöjde jag mig och skrittade av henne.

Alldeles nyss, alltså på eftermiddagen, så skulle "vi" rida dressyr så det var bara för mig att hoppa upp och rida fram lilla köttbullen! Han kändes mycket finare än i förmiddags, han var myycket mer framme för skänkeln nu än vad han var förut. Kände mer på honom nu, gjorde mycket skänkelvikning och så red jag på ena volten i trav. Renaldo blev superfin och stadig, trodde knappt att den där lilla tjockisen kunde gå bra. Men det gjorde han!  I galoppen skötte han sig super och fattade rätt galopp i högervarvet på första försöket. Sååå duktig!! Efter det så  gav jag över honom till Philippa. Måste säga att den där lilla ponnyn faktiskt är grymt rolig att rida, han är otroligt fin när det fungerar. Om han var några år yngre och lite smalare så skulle han nog kunna bli en riktigt fin ponny tids nog, fast han är ju fin nu också men ni fattar vad jag menar."
Renaldo, bild lånad av Philippa.
- Källa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin