Tova tipsar!

Här under skriver Tova 3 olika tips på hur du kan göra en bättre blogg design!
 
" ♥ Skissa och ha en plan redan innan du börjar
Det allra bästa är att först och främst skissa ner hur du vill ha din bloggdesign, så att du har en liten plan över hur du vill ha designen redan innan du börjar. Detta gör att det blir mycket lättare (och går dessutom 100 gånger snabbare!!) att göra bloggdesignen 'på riktigt' sedan.

♥ Testa dig fram
Gå in i stilmallarna, byt ut något, förhandsgranska - och titta vad som hände. Vad ändrades? Precis så här har jag lärt mig. Bara genom att testa mig fram. Det går att lära sig själv faktiskt - det är jag ett levande bevis på haha! 

♥ Kombinera färger
Även här gäller det att testa dig fram. Vilka färger passar ihop och vilka inte? T.ex, röd och blå har alltid varit en bra kombination. Testa olika färger - det värsta som kan hända är ju att det ser fult ut och då gör man ju om? Svårare än så är det inte och man kanske hittar en riktigt cool kombination som nästan ingen har! 
Om man inte orkar sitta och pilla med många färger och göra om hela tiden, kan man köra på ett säkert kort. Välj en färg och kombinera sedan en ljus version och en mörk version. Det är både snyggt och enkelt! " 
En liten bild som Tova hade i samma inlägg :) <3
 
- Källa

Kommentarer
Postat av: Maja

Då får jag även lov att tipsa om mitt mini projekt ? ;)
http://teamjumpers.se/?p=475

2012-06-26 @ 14:29:17
URL: http://Teamjumpers.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin